مزایا و معایب استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

مزایا و معایب استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

مزایا و معایب استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

امروزه استفاده از کیسه‌های پلاستیکی برای بسته بندی، حمل و نقل محصولات و کالاهای مختلف افزایش یافته است. به همین منظور تولید کنندگان نیز به تولید بیشتر کیسه‌های پلاستیکی پرداخته‌اند. کیسه پلاستیکی یک نمونه از اختراعات بشر بود که بسته بندی، حمل و نقل اجسام و کالاهای مختلف را آسان‌تر کرده است. اما استفاده از این کیسه‌ها دارای مزایا و معایبی می باشد که آپادانا قصد دارید در این مقاله به بررسی مزایا و معایب استفاده از کیسه‌های پلاستیکی بپردازد.

مزایا و معایب استفاده از کیسه‌های پلاستیکی
مزایا و معایب استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

مزایای استفاده از کیسه پلاستیکی

از مهمترین مزایای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

قیمت مناسب

کیسه‌های پلاستیکی نسبت به کیسه‌های کاغذی قیمت مناسب‌تری دارند. با این وجود صنایعی که قصد بسته بندی محصولات به صورت انبوه را دارند بهتر است به سراغ خرید کیسه پلاستیکی بروند.

استفاده آسان

استفاده از کیسه پلاستیکی برای همه افراد آسان می‌باشد. این کیسه‌ها معمولا به شکل فله‌ای، جعبه‌ای و رولی تولید می‌شوند.

قابلیت استفاده مجدد

برخلاف کیسه‌های کاغذی، کیسه‌های پلاستیکی دارای قابلیت شستشو می‌باشند و می‌توان از آنها مجدد استفاده کرد.

انعطاف پذیری بالا

کیسه پلاستیکی از انعطاف پذیری نسبتا بالایی برخوردار است و این موضوع یکی از فاکتورهایی می‌باشد که از مزایای استفاده از این کیسه بشمار می‌رود.

استفاده همه منظوره

همه صنایع با هر نوع کاربری می‌توانند برای بسته بندی و حمل و جابجایی محصولات و مواد خود از کیسه پلاستیکی استفاده کنند.

استفاده همه منظوره
استفاده همه منظوره

ضد آب

محتویات داخل کیسه‌های پلاستیکی در برابر آب و باران آسیب نمی‌بینند زیرا این کیسه‌ها معمولا ضد آب هستند.

صرف انرژی کمتر در فرایند تولید

تحقیقات نشان می‌دهد انرژی که برای تولید یک کیسه پلاستیکی صرف می‌شود تا 40 درصد کمتر از مقدار انرژی می‌باشد که برای تولید کیسه کاغذی صرف می‌گردد.

دارای قابلیت چاپ

فرقی نمی‌کند که صاحب یک فروشگاه زنجیره‌ای باشید یا یک سوپرمارکت کوچک، تبلیغات و برند سازی تاثیر بسزایی در افزایش فروش شما خواهد داشت. به همین منظور می‌توانید، نام و اطلاعات برند و یا محصولاتتان را بر روی کیسه‌های پلاستیکی چاپ کنید تا در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید.

نگهداری آسان

کیسه‌ها و بسته بندی‌های پلاستیکی از آنجایی که از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند، به راحتی می‌توان آنها را حمل و یا نگهداری کرد. به عنوان مثال نگهداری تعداد زیادی کیسه پلاستیکی در یک مکان بسیار کوچک هم امکان پذیر است.

معایب استفاده از کیسه های پلاستیکی

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی نیز همانند هر محصول دیگری علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز می‌باشند که عبارتند از:

معایب استفاده از کیسه های پلاستیکی
معایب استفاده از کیسه های پلاستیکی

استفاده از منابع تجدید ناپذیر

در فرایند تولید کیسه پلاستیکی از نفت خام و گاز طبیعی استفاده می‌شود که از منابع تجدید ناپذیر بشمار می‌روند.

ایجاد آلودگی های محیطی

هنگام سوختن کیسه‌های پلاستیکی دودهای سمی وارد هوا می‌شود و این موضوع می‌تواند آلودگی‌های محیطی را به همراه داشته باشد.

آلودگی طبیعت و محیط زیست

همانطور که می‌دانید کیسه‌های پلاستیکی اگر در طبیعت و محیط زیست رها شوند می‌توانند آثار و عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند. با این وجود در فرایند تولید برخی از این کیسه‌ها از مواد افزودنی شیمیایی استفاده می‌شود که می‌تواند به خاک نیز صدمه بزند.

آثار مخرب بر زندگی آبزیان

رها شدن کیسه‌های پلاستیکی در دریاها آثار مخربی بر زندگی آبزیان دارد و می‌تواند خطر مرگ را برای آنها به همراه داشته باشد.

جایگزین کیسه‌های پلاستیکی

همانطور که در بخش فوق اشاره کرده‌ایم، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی علاوه بر مزایایی که دارد از معایب زیادی نیز برخوردار است. به همین منظور باید به فکر یک جایگزین مناسب باشیم تا بتوانیم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را به حداقل برسانیم. به طور متوسط تجزیه هر کیسه پلاستیکی در طبیعت به 1000 سال زمان نیاز دارد و این موضوع می‌تواند کمی نگران کننده باشد. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم از کیسه‌های تجدید پذیر و قابل بازیافت استفاده کنید. کیسه‌های کاغذی یکی از پرکاربردترین و در عین حال جایگزینی مناسب برای کیسه‌های پلاستیکی هستند که عوارض جبران ناپذیر را به حداقل می‌رسانند و آسیب جدی به محیط زیست وارد نمی‌کنند. انواع کیسه کاغذی را می‌توانید در سایزها و ابعاد سفارشی از گروه تولیدی آپادانا خریداری کنید.

جایگزین کیسه های پلاستیکی
جایگزین کیسه های پلاستیکی

قیمت کیسه‌های پلاستیکی

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کرده‌ایم، قیمت کیسه‌های پلاستیکی نسبت به کیسه‌های کاغذی کمتر می‌باشد. به همین منظور بسیاری از تولید کنندگان بخصوص تولید کنندگان کوچک ترجیح می‌دهند به جای خرید و استفاده از کیسه‌های کاغذی، از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنند. قیمت کیسه‌های پلاستیکی با توجه به فاکتورهایی همچون نوع کیسه، اندازه و ابعاد کیسه، چاپ کیسه و… تعیین می‌شود. اگر قصد اطلاع از قیمت کیسه پلاستیکی مدنظرتان را دارید با کارشناسان فروش گروه تولیدی آپادانا در تماس باشید.

قیمت کیسه های پلاستیکی
قیمت کیسه های پلاستیکی

خرید انواع کیسه از گروه تولیدی آپادانا

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب کیسه‌های پلاستیکی پرداخته‌ایم. همانطور که بیان شده استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در کنار مزایایی که دارد از معایبی نیز برخوردار است و این موضوع می‌تواند محیط زیست و طبیعت را در معرض خطر قرار دهد. به همین منظور تا جایی که امکان دارد باید سعی کنید به جای کیسه‌های پلاستیکی از کیسه‌های کاغذی استفاده کنید.

گروه تولیدی آپادانا در زمینه تولید انواع کیسه پلاستیکی و کاغذی فعالیت می‌کند و تا کنون افتخار همکاری با شرکت‌ها و کارخانجات بسیار زیادی را داشته است. اگر شما هم صاحب یک کارخانه و یا حتی یک تولیدی کوچک هستید و برای بسته بندی، حمل و جابجایی محصولات خود به کیسه‌های پلاستیکی و یا کاغذی نیاز دارید پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان گروه تولیدی آپادانا در تماس باشید. با خرید کیسه از آپادانا بهترین انتخاب را خواهید داشت و خیالتان از بابت محصول خریداری شده راحت است. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *