.هر آنچه باید در رابطه با گونی کنفی بدانید

.هر آنچه باید در رابطه با گونی کنفی بدانید

.هر آنچه باید در رابطه با گونی کنفی بدانید

استفاده از گونی‌های پارچه‌ای به دلایلی همچون سازگاری با محیط زیست و پایداری بالا در صنایع مختلف افزایش یافته است. یکی از انواع این گونی‌ها، گونی کنفی می‌باشد که توسط الیاف طبیعی و رشته‌های نخ کنف تولید می‌شود. این دسته از گونی‌ها قدمت زیادی دارند و برای بسته بندی انواع محصولات صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال تولید کنندگان برنج از این گونی برای بسته بندی محصول خود استفاده می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر گونی کنفی بپردازیم.

گونی کنفی
گونی کنفی

کنف چیست؟

کنف به دلیل ظاهر طلایی که دارد به عنوان الیاف طلا نیز شناخته می‌شود. کنف در واقع یک گیاه طبیعی می‌باشد که با توجه به کاربردهایی که دارد یک محصول بسیار ارزشمند بشمار می‌رود.

کاربردهای گونی کنفی

از آنجایی که گونی کنفی از مقاومت بالایی برخوردار است از آن برای بسته بندی، حمل و جابحایی محصولات کشاورزی، محصولات غذایی، مصالح ساختمانی و بسته بندی موادی همچون برنج، گندم و جو استفاده می‌کنند. ناگفته نماند که یکی از کاربردهای مهم این گونی در مصارف خانگی می‌باشد و می توان به جای استفاده از کیسه و گونی‌های پلاستیکی از گونی یا کیسه کنفی استفاده کرد. زیرا این گونی‌ها هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌زنند.

از دیگر کاربردهای این گونی می‌توان به استفاده از آن در ساخت دسته گل، عروسک سازی، طراحی های روی لباس‌ها، پرده، رو میزی و دکوراسیون خانه‌های قدیمی اشاره کرد. با این وجود گونی کنفی استفاده‌های زیادی در صنایع مختلف دارد و می‌توان از آن برای مصارف متنوع بهره برد.

ویژگی‌های گونی کنفی

گونی‌های کنفی از ویژگی‌های خاصی برخوردارند به همین منظور می‌توان از آنها برای بسته بندی محصولات متنوع استفاده کرد. از مهمترین ویژگی‌های این گونی‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ویژگی‌های گونی کنفی
ویژگی‌های گونی کنفی

استحکام و دوام بالا

یکی از برترین ویژگی‌هایی که گونی‌های کنفی نسبت به گونی‌های پلاستیکی موجود در بازار دارند، استحکام و دوام بالای آنها می‌باشد. به همین منظور می‌توان از آنها برای بسته بندی اجسام برنده و تیز نیز استفاده کرد. همچنین از آنجایی که از الیاف طبیعی برای تولید این گونی‌ها استفاده می‌شود، مقاومت بالایی در برابر اجسام سنگین وزن دارند.

جلوگیری از خراب شدن محصولات غذایی

یکی از بهترین گونی‌ها و کیسه‌هایی که می‌توان از آن برای بسته بندی و نگهداری محصولات غذایی استفاده کرد، گونی‌های کنفی می‌باشد. همچنین این گونی‌ها گزینه خوبی برای مصارف خانگی بشمار می‌روند. بافت گونی کنفی درشت بوده و منجر به جریان هوا می‌گردد. به همین منظور برای نگهداری محصولاتی همچون سیب زمینی و پیاز گزینه بسیار خوبی است.

دوستدار محیط زیست

تولید کنندگان توانسته‌اند با تولید گونی کنفی آسیب کمتری به محیط زیست و اکوسیستم وارد کنند. زیرا کاشت گیاه این پارچه آسان می‌باشد. البته از طرفی با توجه به اینکه در فرایند تولید گونی کنفی از مواد سمی و خطرناک استفاده نمی‌شود، رها شدن این گونی‌ها در محیط زیست آسیبی به آن وارد نمی‌کند. گونی‌های کنفی قابل بازیافت نیز می‌باشند و رها کردن آنها در طبیعت آسیب جدی به آن وارد نمی‌کند.

بافت درشت

از آنجایی که گونی کنفی از بافت درشتی برخوردار است می‌تواند به خوبی باعث جریان هوا گردد. به همین منظور می‌توان از این گونی‌ها برای بسته بندی محصولات غذایی نیز استفاده کرد زیرا باعث جریان هوا می‌گردند و از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کنند.

بسته بندی برنج با استفاده از گونی کنفی

از آنجایی که کشاورزان زحمت زیادی برای کاشت و پرورش برنج می‌کشند، مسلما محصولشان ارزش بالایی دارد و برای بسته بندی آن بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد. گونی کنفی یکی از بهترین گونی‌های بسته بندی برنج می‌باشد که از آن می‌توان برای بسته بندی و ذخیره برنج در انبار استفاده کرد. وجود منافذ بار در این گونی باعث جریان هوا و خروج رطوبت می‌گردد. به همین منظور برنج داخل گونی سال باقی می‌ماند. از آنجایی که این گونی‌ها از مقاومت بالایی برخوردارند در تمام مراحل برداشت، پاکسازی، جابجایی و ذخیره و نگهداری برنج در انبار می‌توان از آنها استفاده کرد.

استفاده از گونی کنفی در کشاورزی

کاربردهای گونی کنفی در کشاورزی بسیار زیاد می‌باشد. جالب است بدانید می‌توان از گونی کنفی برای کاشت و پرورش محصولاتی همچون سیب زمینی، گوجه، کاهو و سبزی استفاده کرد. تنها کافیست مقداری خاک در این گونی بریزید و دانه گیاه مورد نظر را در آن بکارید.

کرم‌های خاکی از علاقمندان گونی‌های کنفی بشمار می‌روند و با پاره کردن و تجزیه شدن این گونی‌ها نوعی کمپوست می‌سازند که می‌توان برای خاک از آن استفاده کرد.

برخی از محصولات کشاورزی همچون سبزی‌ها به رطوبت نیاز دارند و می‌توان از کیسه کنفی برای نگهداری آنها استفاده کرد. زیرا این کیسه‌ها رطوبت را به خوبی حفظ می‌کنند و مانع از فرسوده شدن سبزی‌ها می‌گردند.

زنبور داران از گونی کنفی برای آرام کردن زنبورهای خود استفاده می‌کنند. به این صورت که سوزاندن گونی و پارچه‌های کنفی دودی با بوی خاص تولید می‌کند که زنبورها این دود را دوست دارند و آرام می‌شوند.

قیمت گونی کنفی

از پارچه‌های کنفی درجه یک، دو و سه برای تولید گونی کنفی استفاده می‌کنند. بسیاری از تولید کنندگان این پارچه‌ها را به صورت رولی خریداری می کنند تا بتوانند در فرایند تولید گونی کنفی از آنها استفاده کنند. به همین منظور قیمت گونی کنفی با توجه به سطح درجه کیفیت پارچه کنفی تعیین می‌شود. ابعاد و سایز گونی کنفی نیز در تعیین قیمت این گونی تاثیر گذار است. به منظور استعلام قیمت گونی کنفی با کارشناسان گروه تولیدی آپادانا در تماس باشید.

قیمت گونی کنفی
قیمت گونی کنفی

خرید گونی کنفی

تمامی تولید کنندگان می‌توانند برای بسته بندی، جابجایی و نگهداری محصولات خود گونی کنفی خریداری کنند. این گونی‌ها در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می‌شوند. خرید گونی کنفی از گروه تولیدی آپادانا امکان پذیر است. به همین منظور می‌توانید این گونی را در ابعاد و سایز دلخواه به آپادانا سفارش دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش گروه تولیدی آپادانا در تماس باشید.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *